Lodě

Položek v kategorii: 189

 

Kategorie
,
Počet komentářů: 0

Jak začali kluci pořádat expedice na Labi, tak jsem se rozhodl postavit nějaký lepší model, který by prořezával vodu lépe než remorkér. Volba nejprve padla na podobný menší model, který bohužel nesplňoval požadavky na optimální výtlak. Nakonec se mi podařilo na internetu objevit žebrorysky trupu a bylo rozhodnuto.

Kategorie
ZHZ
,
Počet komentářů: 0

Stavebnice je maketou amerického luxusního motorového člunu z 20. let minulého století. Bohužel je téměř nemožné sehnat fotky této lodi nebo se o ní dočíst něco více než píše výrobce v krátkém úvodu stavebního návodu. Asi 2 dobové snímky identického či velmi podobného člunu v plné jízdě mi poslal Tomarack, známý svou schopností vypátrat na internetu téměř všechno. Jediné, co mohu s jistotou říci, že člun poháněly 2 motory Lamborghini, které dokázaly zvednout z vody přes půl trupu. Tyto lodě se rovněž používaly kromě přepravy hollywoodské smetánky také k závodům motorových člunů pořádaných ve 20. letech v USA.

Kategorie
ZHZ
,
Počet komentářů: 1

Model Korál mně zaujal už před léty především svým neobvyklým „trimaranovým“ trupem a taky že jsem jej vídával poměrně vzácně na různých modelářských servrech či videích. Po jeho znovu uvedení na současný trh s velmi příjemnou cenou jsem neodolal pokušení si jej postavit. Navíc v bláhové představě, že mi zabere maximálně pár dnů práce po večerech. E-shop Modely zafungoval bezvadně a během týdne byla stavebnice doma. Po otevření působí sympaticky, čistě. Výkresy i stavební návod zcela přehledný a úplný…

Kategorie
,
Počet komentářů: 5

Obrázkem 1 začnu tam, kde jsem minule skončil. Trup je zatmelen stěrkováním, obroušen do patřičných linií, opět nalakován epoxidovou pryskyřicí LH 160 Havel a obroušen „pod vodou“. Nyní jsem aplikoval první vrstvu stříkacího tmelu. Jako u spousty jiných věcí má každý modelář v různých nástrojích a materiálech své favority, já mám ve stříkacích tmelech FINIŠ. Tmel je dvousložkový, polyesterový, české výroby. Výrobce je POLYKAR. Barva bílá, nebo šedá. Poměr míchání 100 : 5. Doba zpracování 45 min. Nepřilnavost prachu po 60 min, doba schnutí 120 min. Cena 243,- Kč včetně DPH za 1 kg. Tmel lze ředit i ředidlem nitro, ale není to ono. Na čištění pistole bez problémů, ale ředím radši originálním polyesterovým ředidlem. Já používám THIN 880 od firmy NOVOL. Cena je sice 100,- Kč za 0,5 litru, ale ředí se poměrně málo, tak vydrží.

Kategorie
,
Počet komentářů: 0

Na lepení plachet používám „želvy“ různých profilů, podle toho jakou plachtu zrovna dělám. Není to zas tak složité, jak to vypadá, ale je třeba dodržet jedno hlavní pravidlo. Nic nenapínat na sílu, ale s citem! Mylar je folie prakticky s nulovou roztažností, zato 3M páska i když má nosič, je trošku natahovací. Pokud to přeženete, tak se vám plachta zbortí. Nemusí hned, ale i po čase.

Kategorie
,
Počet komentářů: 0

Pár lidí se mě zase ptalo, jak to dělám. Jelikož se jim to moc nedaří, tak to zkusím trošku popsat. Co k tomu bude třeba. Tunel dělám z padákoviny (Skytex), dále je potřeba 6mm oboustranná páska od 3M, kovové pravítko, vylamovací nůž a papírová krycí páska 19 mm široká. Pravítko musí být nejméně tak dlouhé, jako je náběžná hrana kosatky.

Kategorie
MIF
,
Počet komentářů: 5

Před nějakým časem jsem se rozhodl, že v mé flotile modelů lodí chybí rybářské plavidlo. Když jsem zkoumal nabídky stavebnic, padl mi do oka model čínské firmy Kymodel rybářský kutr na lov krevet Norden. Tento model nakonec byl vánočním dárkem pod stromkem v prosinci 2020.

Kategorie
,
Počet komentářů: 0

Protože ne každému se chce bojovat s formami, laminátem, 3D tiskem, a zvláště stavitelé klasiky a historiků si potrpí na konstrukce z balsy, vylovil jsem ve skladišti na HDD svého počítadla jednu z Footyn, pojmenovanou Woody (Dřevák), která je, až na takeláž (oplachtění) téměř výhradně z balsy. Sezona 2021 snad nějaká bude, i když s omezeními, no ale přece nevyhynem!

Kategorie
,
Počet komentářů: 2

Když loni na jaře začala tahle bláznivá doba, bylo jasné, že budeme spoustu času trávit doma. Z toho vyplynulo rozhodnutí zas se pustit do stavby něčeho „většího”. Po stavbě IJN Mogami (už jsou to tři roky od dokončení) padlo rozhodnutí na stavbu lodi Scharnhorst. Měřítko bylo jasné 1 : 115 – jako Mogami, z čehož vychází celková délka cca 205 cm. Plán jsem měl doma již nějakou dobu schovaný, bohužel jen v měřítku 1 : 200. bylo nutné nazvětšovat žebrorysky (při délce 2 m+ vychází šířka na cca 30 cm).

Kategorie
,
Počet komentářů: 0

Stavebnice německé rybářské lodi v měřítku 1 : 25 je dodávána v krabicovém balení, obsahuje všechny potřebné díly z překližky (předřezané laserem), materiál na sítě (nutno nastřihat a ušít), trup z ABS plastu, servo, motor SPEED 400, včetně kormidlové sestavy, lodního šroubu a hřídele s uložením. K dispozici jsou velké plány A1 (2 ks), na kterých je loď zobrazena v původním měřítku. Při výrobě stěžňů a jejich kompletaci jsem využil přiložené nákresy v měřítku 1 : 1. Odměření lze provést přímo.

Kategorie
,
Počet komentářů: 2

Ve své modelářské praxi se občas setkávám s dotazy laiků či potenciálních zájemců na téma z čeho a jak je to vlastně postaveno. Na základě toho jsem pojal záměr sepsat přehledný souhrn vlastních teoretických znalostí a praktických zkušeností ohledně zhotovení trupu lodního modelu s cílem usnadnit život především začínajícím lodním modelářům. Jak správně tušíte, v druhé a zároveň závěrečné části článku se musím věnovat laminování.

Kategorie
,
Počet komentářů: 10

Ve své modelářské praxi se občas setkávám s dotazy laiků či potenciálních zájemců na téma z čeho a jak je to vlastně postaveno. Na základě toho jsem pojal záměr sepsat přehledný souhrn vlastních teoretických znalostí a praktických zkušeností ohledně zhotovení trupu lodního modelu s cílem usnadnit život především začínajícím lodním modelářům.

Kategorie
,
Počet komentářů: 1

Je to dávná myšlenka. Vše se odvíjí od mé náklonnosti k německým lodím období Druhé světové války. Jak se někde objeví nějaká publikace, nebo i foto, koupím, stáhnu, vytisknu, archivuji. Pochopitelně časem tyto zdroje „vyschnou”. Autoři již prohledali archivy, načetli, co mohli a vše nové je velmi vzácné. Takže nové publikace víceméně omílají známá fakta kolem dokola, jinak formulovanými větami. Doplnit je třeba i to, co každý lodní modelář v této zemi ví: V tomto našem krásném jazyce, jsme s časopisy o lodích a nedej Bože s monografiemi na nule.

Kategorie
,
Počet komentářů: 6

Všechno začalo tím, že jsem si pořídil stavebnici 3D tiskárny, samozřejmě pro potřeby modelářské. Co mě napadlo jako první, bylo vytisknout si loď. Ovšem najít na internetu nějakou loď dle mých představ byl poněkud problém a tak jsem se pustil do kreslení. Abych nepsal o jiných lodích tak to zkrátím: nakreslil, vytiskl a zprovoznil jsem postupně několik mikro „springerů” a jeden tvarem trupu klasický malý remorkér. Díky tomu jsem nabral nějaké ty zkušenosti z oblasti 3D tisku i modelování.

Kategorie
,
Počet komentářů: 1

Temžské plachetní bárky jsou pracovní čluny krabicového tvaru s plochým dnem, malým ponorem a pomocnými ploutvemi zpravidla dřevěné konstrukce s typickými červenohnědými plachtami, plavící se především na řece Temži a jejich mělkých přítocích na jihu Anglie. Velké bárky měly dokonce schopnost plout i na širém moři.